Vilkår og betingelser
Kjøpsbetingelser
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet.
Foretaksinformasjon
Selger: maxwellforlag.no (Leif Knudsen)
Adresse: Dronning Thyrasvei 1, 3125 Tønsberg
Organisasjonsnr: 947 109 456
E-post: post@maxwellforlag.no
Telefon: (+47) 97 03 77 14
Priser
Den oppgitte prisen for varen er i norske kroner og er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Frakt kommer i tillegg. Pris er oppgitt inkl. mva, men de aller fleste bøker er momsfrie.
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer.
Ekspedering av ordre
Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt sin bestilling til selger. Når selger har mottatt bestilling vil kjøper motta en ordrebekreftelse.
Betaling
Selger kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selger til kjøper.
Vi tilbyr per i dag betaling med kort (foretas av Stripe). Ved betaling med kort vil kjøpesummen reserveres på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet når varen sendes.
Frakt og levering
Pris på frakt er 39 kr. Vi tilbyr gratis levering i Tønsberg, Horten, Holmestrand, Færder og Drammen. Som kunde er du selv ansvarlig for at du oppgir gyldig og korrekt leveringsadresse og mobilnummer.
Har vi gått tom for varen uten at dette er spesifisert ved bestillingstidspunkt, og vi ikke kan skaffe den i løpet av kort tid, vil du få beskjed om dette via e-post.
Selger leverer varen til kjøper uten unødig opphold og senest 14 dager etter bestilling fra kunden. Levering er skjedd når kjøper har overtatt varen. Risikoen for varen går over på kjøper når han/hun har fått varene levert.
Angrerett
Kjøper må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selger senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Varen må være i god stand. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen.
Selger er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøper senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøper, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Forsinkelse eller manglende levering
Dersom selger ikke leverer varen, kan kjøper i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse eller heve avtalen.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøper samtykker til noe annet, kan selger, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selger skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøper, eller i lovbestemte tilfelle.